Przejdź do treści
Strona główna » BLOG » Psychomotoryka empowermentu na problemy w nauce

Psychomotoryka empowermentu na problemy w nauce

Każdy inaczej definiuje trudności w uczeniu się. Dla jednych to będą trudności w szkole – złe oceny, informacje od nauczycieli o nie takim jak trzeba zachowaniu, niechęć dziecka do placówki. Dla innych to trudności w samym przyswajaniu wiedzy przez dziecko w sposób podający (stosowany często w szkołach) lub ten, który jest sugerowany przez metodykę danego przedmiotu. Trudności w uczeniu się można również rozpatrywać pod kątem dysleksji. Mogą to też być problemy z koncentracją uwagi… Definicji jest wiele, jak jest osób o tak samo jak wiele jest powodów.

Problemy w nauce w wyniku m.in. zaburzeń Integracji Sensorycznej

Trudności w nauce mogą wynikać z zaburzeń Integracji Sensorycznej. Dziecku może na przykład przeszkadzać hałas, natężenie światła, przypadkowy dotyk innych osób na korytarzu, otaczający zapach albo ogólnie ilość bodźców. Kolejnym aspektem mogą być przetrwałe odruchy pierwotne. Ciężko jest pisać, gdy nogi się prostują w czasie patrzenia na tablicę, a to jest tylko jeden z wielu przykładów przetrwałych odruchów pierwotnych. Być może przeszkadza twojemu dziecku zbyt duże napięcie w dłoni, przez co za mocno dociska długopis i trudno jest mu dużo pisać, bo to zwyczajnie boli. A w takim przypadku trzeba wziąć pod uwagę nie tylko rękę, ale też całe ciało, w tym między innymi jego napięcie mięśniowe.

Psychomotoryka empowermentu, aby zwiększyć wiarę w swoje możliwości

Co jeszcze? Trudności w nauce mogą wynikać z braku wiary we własne możliwości. Tu z pomocą przychodzi nie tylko psycholog, ale również psychomotoryka empowermentu. Jej celem jest pozytywne wzmocnienie pacjenta, stawianie mu wyzwań, ale możliwych do pokonania. Przez to jego wiara we własne siły wzrasta z każdym ukończonym zadaniem.

Możliwe, że trudności w nauce twojego dziecka wynikają z problemów w aspekcie funkcji wzrokowych. Będą to między innymi problemy związane z trudnościami z oceną odległości, rozróżnieniem figury od tła, odpowiednio dużym polem widzenia czy nadążaniem za zmianami na tablicy. Być może problemy w nauce wynikają z mnogości tych wszystkich czynników, a być może jest jeszcze jakaś inna przyczyna. Tego niestety nie potrafimy określić bez spotkania się z naszym pacjentem i postawienia trafnej diagnozy.

Diagnoza, aby poznać przyczynę trudności w nauce

Dlatego, jeżeli czujesz, że twoje dziecko ma trudności w nauce zapraszamy do SImotus. W niwelowaniu trudności w uczeniu się najważniejsza jest trafnie postawiona diagnoza. Kolejnym krokiem natomiast jest systematyczna praca dziecka, terapeuty i rodzica. Co istotne, w naszym gabinecie pracujemy interdyscyplinarnie – specjaliści od różnych dziedzin współpracują ze sobą. Jeżeli zaś nie mamy ma pokładzie osoby, do której musicie trafić, to spokojnie. Wskażemy rzetelnego specjalistę w danej dziedzinie, bo dla nas najważniejsze jest dobro pacjenta 😊