Jako dyplomowane terapeutki integracji sensorycznej staramy się w miarę możliwości edukować i informować w tym zakresie osoby, które na co dzień nie mają z tym bliższego kontaktu. Podczas szkoleń z nauczycielami dużą wagę przywiązujemy do tego, aby zaprezentować z czym zmagają się dzieci z zaburzeniami sensorycznymi. Natomiast w kontakcie z rodzicami często podpowiadamy przydatne wydawnictwa, książki i inne publikacje oraz same staramy się wszystko precyzyjnie tłumaczyć. Chętnie również udzielamy merytorycznych wypowiedzi na potrzeby artykułów w różnych mediach.
Zaburzenia integracji sensorycznej a zachowanie
Na przykład w artykule na portalu kobietaportal.pl pt. „Integracja sensoryczna a zachowanie dziecka w przedszkolu i szkole” rozwijamy temat zaburzeń integracji sensorycznej jako podłoża trudnych zachowań dziecka, które są niezrozumiałe dla jego opiekunów lub nauczycieli. Elżbieta zwraca w nim uwagę na to jaką rolę odgrywa podwrażliwość lub nadwrażliwość na dotyk czy też nadmierna czułość na dźwięki. Takie różne zaburzenia mogą powodować chociażby brak koncentracji u przedszkola czy ucznia, czy też pobudzać go do zachowań agresywnych.
Diagnoza SI musi poprzedzić terapię
Jeszcze w ubiegłym roku na łamach wroclawskiportal.pl informowaliśmy jak ważną kwestią przed przystąpieniem do terapii integracji sensorycznej jest diagnoza SI. Jednak zanim skorzysta się z pomocy dyplomowanych terapeutek SI, warto poobserwować dziecko. To jak się zachowuje, czy i jak często się irytuje, w jakich sytuacjach ma problemy ruchowe, co sprawia mu trudność itd. Jeśli pojawia się choć drobne podejrzenie zaburzeń sensorycznych, to lepiej umówić się na taką diagnozę.
O integracji sensorycznej jako pomocy w codzienności
Z kolei w tekście, który ukazał się na meeatie.pl Anna opowiada o tym jak praca przy integracji sensorycznej może pomóc dziecku w codziennym życiu. Co ciekawe nawet takie kwestie jak kręcenie nosem i odmawianie jedzenia czy czasochłonne ubieranie się może być skutkiem zaburzeń sensorycznych. Nad tym wszystkim da się pracować podczas zajęć terapii SI. Warto przeczytać artykuł, bo są pokazane inne korzyści integracji sensorycznej. Jednocześnie również i w tej publikacji podkreślamy jak ważna jest diagnoza dziecka. Przed przystąpieniem do terapii i doborem ćwiczeń, po prostu należy wiedzieć na czym się skupić.